Een klacht indienen
We vinden het belangrijk dat u uw klacht eerst met de betrokken medewerker bespreekt om samen tot een gewenste oplossing te komen. Als u dit niet wilt of wanneer dit niet tot het gewenste resultaat leidt, heeft u de mogelijkheid om uw klacht voor te leggen aan de klachtenfunctionaris van STMG ter bemiddeling. De klachtenfunctionaris bekijkt samen met u op welke wijze uw klacht het beste kan worden opgelost. Het streven is uw klacht binnen tien werkdagen af te handelen. Indien u bemiddeling wilt via de klachtenfunctionaris, kunt u uw klacht op de volgende manieren indienen:
- Via mail: klachten-complimenten@stmg.nl
- Tijdens kantoortijden via telefoonnummer (088) 456 09 53. Op woensdag is er geen klachtenfunctionaris aanwezig.
- Als we uw oproep niet kunnen beantwoorden dan kunt u de voicemail inspreken en dan belt de klachtenfunctionaris u zo spoedig mogelijk terug.
- Per brief aan STMG, t.a.v. klachtenfunctionaris, Postbus 2188, 6802 CD Arnhem
De klachtenfunctionaris adviseert u over het indienen van het de klacht, het formuleren ervan en onderzoekt de mogelijkheden om de klacht op te lossen. Om de onafhankelijkheid van het klachtenonderzoek te waarborgen, of bij zeer complexe klachten, kan de klachtenfunctionaris ervoor kiezen een externe klachtenfunctionaris in te schakelen
Hoe wij met klachten omgaan is vastgelegd in klachtenregeling STMG. Meer over eerdere klachten, leest u in ons klachtenjaarverslag 2019.
Klachten over vaststelling inkomen/eigen bijdrage
Klachten met betrekking tot vaststelling van uw inkomen en/of de inning van uw eigen bijdrage neemt STMG niet in behandeling. U kunt hiervoor rechtstreeks contact opnemen met:
Centraal Administratiekantoor
Bijzondere Zorgkosten BV
Postbus 84030
2508 AA Den Haag
Telefoonnummer (gratis): 0800-19 25