Zorg & contact via beeldbellen

Met beeldzorg hebben onze cliënten via een tablet met de zorgmedewerker en met familie contact. Door het gebruik van een tablet hoort én ziet u elkaar. Diezelfde tablet gebruikt u ook voor beeldbellen met uw familie of andere contactpersonen.

Naast de beeldzorgmomenten speelt u spelletjes op de tablet, ontvangt en bekijkt u foto’s, volgt u het nieuws, speelt u bingo en u heeft daarnaast nog veel meer leuke mogelijkheden.

U gebruikt een tablet die eenvoudig en veilig is en allerlei mogelijkheden biedt voor de beste zorg.

Mevrouw Met Tablet
Dit zeggen cliënten over beeldzorg

'Ik woon niet bij mijn moeder in de buurt. Door het dagelijkse contact weet ik dat het goed met haar gaat. Voor haar een hoop plezier, voor mij een zorg minder. ’
- Liselotte Brinkman - Arnhem –

 

‘Ik vond het eerst spannend, maar het is heel makkelijk. Ik kan niet meer zonder!’
- mevrouw Wehman –

 

‘Het is fijn om ook het gezicht te zien van degene met wie je praat.’
- meneer Van de Bos –

Bekijk hier het filmpje waarin medewerkers en cliënten vertellen over beeldzorg
Beeldzorg Mirthe 1

Hoe start je met beeldzorg?

 

  • Na een oriënterend gesprek met de STMG zorgmedewerker kiest u voor beeldzorg.
  • U ontvangt de Compaan tablet per post thuis. In eerste instantie doet u hier nog even niets mee.
  • Zorgservicepunt+ (ZSP+) belt u voor het maken van een afspraak.
  • Een medewerker van ZSP+ installeert uw tablet en geeft uitleg. De afspraak duurt maximaal 30 minuten
  • U belt nu via de Compaan tablet met uw familie of doet bijvoorbeeld spelletjes.
  • De STMG zorgmedewerker belt u vanaf nu voor zorg via een beeldverbinding op de Compaan tablet.

Contact met uw familie via de tablet

 

Een van de grote voordelen aan beeldzorg is het familiecontact via de tablet. Dit werkt zo: Cliënten beeldbellen met familieleden en betrekken hen bij het zorgproces. Dit alles gebeurt in het beschermde familieportaal (het Compaan Familie Portaal).

De STMG zorgmedewerker vraagt bij het intakegesprek voor beeldzorg naar een e-mailadres en telefoonnummer van een contactpersoon. Bij de aanmelding ontvangt deze persoon een uitnodiging voor het Compaan Familie Portaal. Na acceptatie van de uitnodiging en het downloaden van de app, volgt een afspraak voor installatie en uitleg. Tijdens de afspraak is het al mogelijk te beeldbellen.

 

Voor vragen over de Compaan tablet of het Familie Portaal:

Bel met onze Servicedek op nummer 088 - 1450 100* of mail info@uwcompaan.nl. * 7 dagen per week

Wilt u meer informatie?

Voor vragen over beeldzorg belt u de Compaan Servicedesk 088 - 1450 100 Elke dag van 09:00 - 18:00 uur.

Voor vragen over uw eigen zorg neemt contact op met uw wijkteam

Contact gegevens wijkteams
Banner Contact