Nieuws

Denkt u met ons mee?

Voor STMG en de cliŽntenraad van STMG draait het maar om 1 ding: onze klant. Daarom willen we graag weten wat onze klanten willen, hoe ze over zaken denken en welke tips ze voor STMG hebben. Kortom: we willen graag dat ķ met ons meedenkt. Zodat we onze zorg, begeleiding of hulp bij het huishouden verder kunnen verbeteren. Zo maken we samen het verschil. Doet u mee? Meldt u zich dan aan voor het klantenpanel van STMG! Bent u mantelzorger? Dan nodigen we u ook van harte uit voor het panel.

[meer...]

Zorgmarkt in Zevenaar

Woont u (in de buurt van) Zevenaar en heeft u vragen over de zorg? Kom dan naar de zorgmarkt die Univť op vrijdag 10 november organiseert! Van 14 tot 18 uur kunt u in het voormalige gemeentehuis aan de Raadhuisplein 1 terecht met al uw vragen rondom de zorgverzekering, thuiszorg, fysiotherapie, verloskunde, diŽtiek, logopedie en meer. STMG Zevenaar staat voor u klaar met een kraam! Zien we u daar?

[meer...]

Word jij onze collega?

Word jij onze nieuwe collega? Ben jij een medewerker verzorging, wijkziekenverzorgende of verpleegkundige met hart voor je cliŽnten? Dan zoeken we jou! Om onze ambities waar te maken zoeken we collega’s die het verschil kunnen maken voor cliŽnten. Die het als uitdaging zien om te zorgen dat onze cliŽnten zo lang en goed mogelijk thuis kunnen wonen. STMG zorgt ervoor dat jij kan doen waar je goed in bent: zorg leveren aan de cliŽnt. Een iPad zorgt voor eenvoudige afstemming en altijd actuele informatie op zak. Wil jij werken in een fijn team? Solliciteer vandaag nog. Kijk hier voor onze vacatures.

[meer...]

Dag van de Thuiszorg

Op 27 september is het de Dag van de Thuiszorg. Een mooie gelegenheid om al onze medewerkers een compliment te geven voor het bijzondere werk dat ze dag in, dag uit verrichten. Per dag verlenen ze samen zo'n 2.000 uur zorg, begeleiding of hulp in het huishouden bij onze cliŽnten thuis. Dat doen ze met grote betrokkenheid en hart voor de cliŽnt. Dat verdient een groot compliment.

[meer...]

Terugblik 2016

STMG blikt in haar jaarverslagen met trots terug op 2016.  Het was geen gemakkelijk jaar, voor de gehele sector waren en zijn het roerige tijden. Desalniettemin heeft STMG mooie resultaten bereikt en is een basis gelegd waarop verder gebouwd kan worden. In 2016 konden 2.400 klanten rekenen op de hulp van onze thuishulpen en 2.450 klanten ontvingen verpleging, verzorging en/of thuisbegeleiding thuis. Onze thuiszorgteams gingen werken als zelforganiserende teams en ze bewezen al snel dat ze hier goed in zijn. Dat bleek ook uit de klanttevredenheidsonderzoeken: onze klanten waarderen ons met een 8,4 voor onze thuiszorg en thuisbegeleiding en een 8,0 voor onze huishoudelijke hulp. Een r...

[meer...]

Veilige medicatiezorg

STMG heeft samen met de CoŲperatieve Apothekersvereniging regio Arnhem (CAA) en een aantal thuiszorgorganisaties in de regio Arnhem een overeenkomst gesloten over veilige geneesmiddelenzorg. Door nauw samen te werken willen we samen zorgen voor nog meer veiligheid bij het gebruik van medicijnen door patiŽnten en cliŽnten thuis. Een mooie eerste stap! De apothekers nemen nu het initiatief om lokaal werkafspraken te maken met huisartsen en thuiszorg. Ook worden er nog meer organisaties opgeroepen om zich aan te sluiten bij deze samenwerking.

[meer...]

Kwaliteit hoog in het vaandel bij STMG

Kwalitatief goede zorg; dat is waar STMG voor staat. Met het ISO 9001:2015-certificaat toont STMG aan dat wordt voldaan aan de meest recente kwaliteitseisen. In maart 2017 werd zowel STMG BV (verpleging en verzorging) als STMG Hulp bij het Huishouden BV door T‹V Rheinland Nederland geauditeerd voor de nieuwe ISO 9001:2015 norm. STMG heeft naar aanleiding van deze audit de certificaten in ontvangst mogen nemen.

Directeur-bestuurder Gerard Marinus: “De kwaliteit van de zorg is ons bestaansrecht, het staat voor STMG met stip op ťťn. Onze verpleegkundigen, verzorgenden en thuishulpen mogen dan ook heel trots zijn op dit resultaat. In de snel veranderende wereld van de zorg is het een...

[meer...]

Nieuwe klachtenregeling

STMG heeft een nieuwe klachtenregeling. Naar aanleiding van de invoering nieuwe Wet kwaliteit, klachten en geschillen (Wkkgz) zorg, waar zorgorganisaties zich sinds 1 januari 2017 aan moeten houden, is de bestaande regeling aangepast. De nieuwe Klachtenregeling Wkkgz zorgt voor een snellere en betere aanpak van klachten. Het doel van de wet is meer openheid over klachten en ongewenste gebeurtenissen en een groter leereffect om zo gezamenlijk de zorg te verbeteren. De cliŽntenraad en Ondernemingsraad van STMG hebben op 9 maart 2017 ingestemd met de nieuwe regeling.

De Wkkgz stuurt sterk op informele geschillenbehandeling. In dit informele traject staat het vinden van een voor alle...

[meer...]

Vakantiekrachten gezocht

Kijk bij vacatures voor meer informatie en om direct te solliciteren:
  • vacature vakantiekracht verpleging & verzorging
  • vacature vakantiekracht hulp bij het huishouden

[meer...]

Werken bij STMG

Bij STMG zijn we altijd op zoek naar nieuwe medewerkers met hart voor de cliŽnt. Bekijk onze vacatures op deze website.

[meer...]

Bij STMG gaat kwaliteit boven alles

Kwaliteitsmanagement is een zaak van continu verbeteren en vooruit zien. Onlangs is STMG door T‹V Rheinland Nederland gecertificeerd voor de nieuwe ISO 9001:2015 norm. Daarmee behoort STMG tot de eerste thuiszorgorganisaties van Nederland. Op 13 april jl. is het certificaat officieel aan STMG uitgereikt.

DaniŽlle Santen, directeur-bestuurder van STMG, zegt: ”De omgeving verandert en wij veranderen mee, maar de kwaliteit van zorg blijft belangrijk. Datgene wat je doet, moet je goed blijven doen. Dat is jouw bestaansrecht. Daarom zijn we ook ontzettend trots op het feit dat wij voorop lopen met de nieuwe ISO 9001 norm, waarmee wij laten zien dat kwaliteit boven alles...

[meer...]

Oproep aan alle leden van (centrale) cliŽntenraden in de zorg.

Door de dreigende ondergang van TSN Thuiszorg is de discussie over de huishoudelijke hulp opnieuw opgelaaid.

Namens de cliŽntenraad van STMG BV roepen wij de koepelorganisaties (NCZ, LOC, LSR, PGO Support en Raad op Maat) en leden van de (centrale) cliŽntenraden in de zorgverlening op om zich niet te concentreren op het topje van de ijsberg (20%), maar vooral vooral te onderzoeken wat er bij de andere zorgaanbieders, anders dan TSN, staat te gebeuren (80% van de ijsberg zit onder het ijs). Wij roepen onze collegae CR-leden in het land op om mee te denken aan een sluitende oplossing en hun mening en/of reactie te geven op de stellingen en vragen in onze oproe...

[meer...]

CliŽnten beoordelen STMG met een 8,7

CliŽnten zijn zeer te spreken over de vakbekwaamheid, aandacht en betrouwbaarheid van STMG-medewerkers.

Onlangs heeft STMG door bureau TriQs een cliŽnttevredenheidsonderzoek laten uitvoeren.

CliŽnten die verzorging & verpleging van STMG krijgen, waarderen de zorgverleners van SMTG om hun vakdeskundigheid, aandacht en betrouwbaarheid. Ook onze telefonische bereikbaarheid werd goed beoordeeld. 
 
CliŽnten geven aan dat zij graag meerinspraak willen hebben bij welke zorgverlener wanneer en hoe laat komt. Daarnaast  zouden ze graag zien dat zorgverleners er meer aandacht voor hebben en rekening mee houden dat cliŽnten ...

[meer...]

Artikel 14 tot 26 van 29