Nieuws

PREM Wijkverpleging: een dikke 8,5!

19.11.2019

Onlangs heeft STMG aan een deel van haar cliŽnten gevraagd hoe zij de zorg van STMG ervaren. Dit hebben we gedaan aan de hand van de landelijke vragenlijst die hiervoor is opgesteld, de PREM Wijkverpleging. Wij hebben die vragenlijst aangevuld met enkele vragen van onze CliŽntenraad over mantelzorg. De antwoorden op die vragen nemen we mee in ons nieuwe mantelzorgbeleid.

Trots op de goede resultaten en onze wijkteams!

Op alle vragen scoren we een ruime voldoende en 97% van de ondervraagden zou STMG aanbevelen bij anderen. Daarnaast krijgen we een dikke 8,5 als rapportcijfer!

Een paar quotes uit de resultaten:

“STMG biedt persoonlijke aandacht en een luisterend oor. Ze denken mee om het verloop van de zorg zo aangenaam mogelijk te maken.”

“Men neemt de tijd om mij zorg te verlenen.”

“Ik ben tevreden over de aandacht die ze geven. Ze luisteren en weten wat ze doen.”

Wij zijn hartstikke trots op deze resultaten ťn op onze wijkteams die elke dag hun uiterste best doen om onze cliŽnten passende zorg te bieden! 

Over de PREM Wijkverpleging
Met het Kwaliteitskader Wijkverpleging hebben de landelijke partijen (ActiZ, PFN, V&VN, Zorgthuisnl en ZN) zich gecommitteerd aan het ontwikkelen van een instrument voor het meten van cliŽntervaringen. Dit instrument is na onderzoek van bureau Argo en een landelijke pilot de ‘PREM Wijkverpleging’ geworden. Een PREM (Patient Reported Experience Measure) is een vragenlijst die de ervaring en beleving van cliŽnten met zorg meet.


nieuwslijst